Selasa, September 02, 2008

Ucapan Ramadan

Hari ni, masuk hari kedua umat Islam di Malaysia berpuasa Ramadan..Alhamdulillah. Bercakap tentang puasa sampai hari ni masih banyak ucapan Ramadan yang dikirim sahabat2 dan rakan taulan ketatku. Sampai tak terbalas. Ucapan adik beradik jangan cerita laa...ber'jujuk-jujuk' masuk lewat pengumuman puasa dua malam lepas. Ucapan terakhir diterima dari bekas suami arwah sahabatku- INTAN SHAFINAZ kembali ke rahmatullah pada 8.6.2006. Suaminya Tn Hj Wan Ahmad Razif Wan Abdul Ghani (apa khabar baby baru dan isteri??).

Di antara kata-kata smsnya yang sempat dititipkan di sini..."Kedatangannya dinantikan, Ketiadaannya dirindukan, Ketiadaannya ditangiskan, Ahlan Wasahlan Shahru Ramadan.."Sori Zif, saya tak sempat lagi nak balas. Buat catatan baru kat blog sempat lak?? Ayoe pulak hantar sms kelakau.Nak tau apa yang dia sent, "anak angser anak buayer,X puaser Xleh rayer, Anak ruser anak unter, X puasa masuk neraker".Yoh, ramainya manusia tak puaser dan mereka semuer tak takut neraker pun.

Ramai makhluk yang tak takut pun neraka..baru-baru ni masa ceramah Isra' Mikraj ramai budak sekolahku tak hirau sangat azab-azab yang diceritakan semasa Nabi Mikraj. Yang buat main-main pun ada. Hemm, dunia akhir zaman..terutama bab pakaian.(Nanti saya download pakaian yang sesuai dengan seorang muslimah)

1 ulasan:

  1. syabas kerana berjayas menjadi 'blogger'..hebat ustazah. hidup ustazah!!

    BalasPadam

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails