Sabtu, Mei 30, 2009

Selamat Datang Ke 'Lagenda Mahsuri'

Salam percutian buat warga pendidik setelah penat bertugas demi agama, negara dan bangsa. Cuti sekolah macam biasalah. Selain rutin harian iaitu 'tanda kehadiran kain baju', atau relief memasak atau 'memeriksa kertas-kertas dan sampah sarap dengan batang penyapu'..maka saya rasa tugas saya makin bertambah. Saya harap hendaknya hati saya ikhlas lillahi taala dan bukannya 'lellah'.

Malam tadi, saya mengiringi pemergian 'sang arjuna' dan anakanda ke Pulau Lagenda Mahsuri dengan perasaan sayu. Iyalah..berjauhan 3-4 hari..Tak adalah 'teman berbalah' saya seketika. Saya juga tidak mengirim sesuatu yang istimewa melainkan yang istimewa itu hadir dengan sendirinya tatkala kepulangannya nanti. Sebotol minyak gamat sudah memadai..sedetik masa dulu sebelum melelapkan mata minyak wangi cleopatra menemani malam. Kini, cleopatra bertukar jadi 'minyak gamat', kadang-kadang minyak mastika, TYT atau minyak yuyee..alahai, sekejapnya masa berlalu.

Buat arjuna dan anakanda yang berpergian ke Langkawi, selamat bercuti dan ambillah peluang ini dengan penuh hikmah dan tenang. Sampaikan salam buat 'Idaman Suri' dan juga 'Daim'.

Jumpa lagi. Kenang daku dalam doamu!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails