Sabtu, Mac 27, 2010

Semoga Panjang Umur ArjunaKu



Kek Hari Jadi Arjuna...Senyum Selalu
Salam 'Sedetik Rasa'. Alhamdulillah, hari Sabtu seperti hari ini bolehlah saya membereskan dua tiga perkara yang tidak selesai pada hari biasa. Setelah Sang Arjuna ke tapak Kem Jati Diri Kepimpinan sekolahnya di Pusat Ko bersama Abe Hariz, Kak Ngah pula ke perpustakaan, 'Inayatul ada temujanji dengan teacher Halida, maka tinggallah saya berdua dengan si bongsu (daun keladi).

Perkara pertama hendak guntingkan rambut si bongsu yang semakin tebal. Hampir besar rambut dari kepalanya. Alhamdulillah, kami singgah di Aniki Saloon dalam Pasar Jerteh. Rasanya hanya di sini perkhidmatan khusus untuk wanita muslimah. Banyak yang ada selalunya unisex. Si bongsu memang mahu ke sini sebab dalam pasar ini dia akan beli belon air tiup harga rm2.00. Macamlah tempat lain tidak ada.

Perkara kedua, saya ke Cosway yang terletak berhampiran trafik light menghala ke Hospital Besut. Mujurlah tiada pelanggan ketika itu. Tujuan utama membeli krim pati halia K'zanah. Dalam umur yang kian senja ini rasa seronok pula dibelai dengan krim panas itu. Sengal-sengal otot dan kejang urat pun boleh hilang apabila disapu. Apa yang penting, kalau disapu pada perut cukup melegakan. Ini bukan kempen....

Ketiganya, saya bercadang hendak ke SMO buat mencari sekeping kad hari jadi buat insan istimewa. Setahun dua ini saya banyak mengukir kad istimewa sendiri. Hari ini rasa rajin pula hendak membeli.. tapi, baru saja hendak membelok masuk jalan SMO saya kena ambil si anak pula. Jadi, hal itu tergendala sampai saat ini. Justeru itu, di kesempatan ini saya ingin mengucapkan "SELAMAT HARI JADI UNTUK SUAMI TERCINTA".. Dengan iringan doa dan harapan agar Allah panjangkan usiamu untuk kebaikan. Agar iman dan taqwa makin kental dan teguh seiiring penambahan usia.

Justeru itu, sempena hari jadi arjunaku, saya sediakan masakan special iaitu gulai kawah.. (kita boleh makan bersama di rumah Ustaz raja Nordin sempena perkahwinan anaknya hari ini)....

Selamat hari jadi suamiku.

1 ulasan:

  1. tahniah jugaklah kepada sahabat ambo tu semoga panjang umur, tambah 'rezeki'.

    BalasPadam

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails