Selasa, Ogos 09, 2011

Puasa Ramadan 1432H Vs Percubaan SPM 2011

Salam Ramadan al-Karim buat semua umat Islam seantero dunia di mana jua berada, mahupun bangsa apa. Hari ini sudah masuk hari ke-9 kita berpuasa. Bermakna sudah 9 malam kita mengerjakan solat tarawih. Alhamdulillah.

Harapan saya agar puasa tahun ini dapat dilakukan dengan sempurna, bersederhana belanja, istiqamah amal dan yang paling penting jiwa yang ada dapat ditarbiyah agar iltizamlah hendaknya amalan itu waimma puasa ataupun tidak. Dari laman 'Sedetik Masa', semuanya sudah mampu puasa termasuk si kecil yang sudah besar iaitu 'Ifwatul Iman (darjah 1). Paling saya tidak tahan tatkala mengambilnya pulang dari sekolah asyik merengek dahaga...dahaga... setakat ini sudah dua hari puasanya dibuka. Buat anak-anak'Inayatul Fasihah, Hariz, Aimann, tahniah kerana setakat ini tiada masalah. Syukur.

Di sebalik cerita puasa, apa khabar anakanda Nuzul di SHAMS. Nampaknya puasa Ramadan tahun ini anakanda 'berperang' dengan peperiksaan percubaan SPM. Mama, abah dan adik2 doakan kakak dapat jawab yang terbaik. Peperiksaan sebenar pun tidak berapa lama lagi.

Ok. Sampai di sini dulu cerita hamba. Selamat berpuasa

Tiada ulasan:

Catat Komen

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails