Jumaat, Ogos 08, 2008

Ahlan Wa Sahlan Jumaat

Setiap Jumaat adalah hari yang dinantikan oleh Umat sepertiku.Selain penghulu sekalian hari, Jumaat memberikan ruang dan peluang membaiki kelemahan diri setelah seminggu bergelut dengan masa kerja yang memenatkan tapi sebagai makhluk Allah yang serba-serbi kekurangan aku puas dengan kerjaku ini. Kenapa aku menanti hari Jumaat? Aku pasti boleh menyempurnakan tugasan rumahku dan rutin wanitaku membasuh, menjemur, mengangkat kain baju..memasak untuk keluarga tercinta..membelai anak-anak yang kurasakan cukup terabai pada hari-hari biasa.Dan, yang pasti aku dapat beristirahat bersama suami.Esok Sabtu 9.8.08 nampaknya sekolah ganti cuti raya.Pasti esok akan membuat aku terkejar mencari erti hidup yang tiada noktah ini selagi nafas ini diberi peluang untuk berjalan. Ahlan Wa Sahlan Jumaat akan datang. Akan kutunggu kedatanganmu wahai penghulu hariku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails