Khamis, Ogos 14, 2008

Cuti Sekolah

Ustazah nak gi mana cuti ni??Ustazah dah beli baju raya anak?Ustazah tempah biskut raya berapa lori???Ustazah buat apa untuk cuti 'terancam' budak-budak?Ustazah nak buat kelas hari apa..tolong fill in the blanks jadual kelas tambahan?Berapa banyak pertanyaan yang harus aku terima.Dalam akal fikiranku ini hanya satu perkara saja yang melekat bahawasanya "aku ingin percutian ini mengembalikan semula otot-ototku yang longgar", setelah berjaya menjadi 'pelumba pecut' mengejar bebudak culas solat..atau ponteng kelas..TAPI aku sedar tugas sebagai murabbi dan muaddib ini akan tiada hentinya kecuali berhentinya nafas dari jasadku.Aku ingin sekali perjuangan ikhlas untuk anak bangsaku mendapat ganjaran di 'sana'.Aku tidak ingin amalanku ini terpesong dari tugas kerana Allah menjadi 'lelah' semata-mata. Maka itu, ahlan wa sahlan cuti sekolahku dengan tangan terbuka minda terhebat aku terima apa jua lamaran untuk mengisi pintu cutiku.Jumpa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails