Jumaat, Ogos 07, 2009

Bersama Prof. Muhd Kamil Travelog Haji

Semalam 7 hb. Ogos 2009 saya berkesempatan menghadiri majlis temu murni anak lelaki saya di Sk tg. Mahmud. Sedikit rasa teruja kerana dapat mendengar 'amanat' daripada Prof. Muhd Kamil penulis buku 'Travelog Haji'. Saya sempat mencatat beberapa isi penting lewat paparan power-point di bilik tayangan tingkat empat sekolah. Masya Allah, lenguh juga lutut mendaki tangga. Emm, tanda-tanda lima perkara sebelum lima perkaralah tu...kiranya saya bukan lagi orang muda.

Sebenarnya, Prof Muhd Kamil ini abang kepada kawan sekolah rendah saya dulu iaitu Saiful Anuar. Lewat kata-katanya semalam..kita mesti ada IMPIAN. Memang banyak impian ini yang belum tertunai. Walau bagaimanapun saya panjatkan kesyukuran kerana sudah banyak juga impian dimakbulkan oleh Allah swt. Kita juga mesti ada KEBERANIAN. Ya, berani. Kadang-kadang saya memang tidak ada keberanian. Nak berjumpa dengan Tuan Pengetua pun tak berani. Nampaknya selepas ini saya kena suntik keberanian dalam jiwa ini.

Namun, yang paling berkesan ialah peranan DOA seorang hamba kepada Pencipta Alam ini. Impian yang tinggi terhadap anak-anak wajar disusuli dengan doa..Ya Allah, Kau berilah jua kekuatan kepadaku untuk terus berdoa dan berdoa. Makbulkanlah doaku, doa suamiku, doa ibu bapaku, doa anak-anakku agar berjaya di dunia lebih-lebih lagi di akhirat. Tenangkanlah hati anakandaku Nuzul Badree dan Muhammad Hariz Eilman yang akan menduduki PMR dan UPSR. Kasihanilah mereka Ya Allah. Makbulkanlah doa kami dan doa-doa mereka.

Wassalam. Jumpa lagi. (Arjuna sudah bertolak dari Melaka 8.00 malam tadi, semoga selamat sampai ke destinasi..adinda sudah kangen padamu)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails