Rabu, Ogos 26, 2009

Ramadan al-Mubarak 1430H

Mari tadarus sl-Quran

Ramadan al-Karim
Syukur alhamdulillah kerana dengan izin dan 'inayahNya, kita masih diberi peluang untuk menjalani ibadat puasa tahun ini. Hari ini, sudah masuk hari ke-5 puasa. Alhamdulillah. Namun, puasa tidak menghalang aktiviti harian saya.

Tahun ni Masjid Haji Ishak, Dengir mengambil huffaz sebagai imam. Masya Allah, hebatnya anak-anak muda ini. Muhammad Hariz kena belajar betul-betul untuk menjadi hafiz suatu masa nanti. Mama sentiasa doakan itu. Tapi, UPSR kena berjuang habis-habisan. Ya Allah! Permudahkanlah urusan kami. Sebagaimana Kau menciptakan kami dengan mudah maka kami mohon mudahkanlah urusan kami. Sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku dan matiku hanyalah untukMu.

Semalam 25/08/09, saya menduduki peperiksaan PTK TK3 di SMKNS. Semoga berjayalah untuk diri sendiri. Syukran buat Mah, Kak Elly dan 'Ain kerana sudi berkongsi idea untuk PTK. Tapi saya akuilah payahnya nak dapat IV.

Sekian dulu. Rasa mengantuk pula, maklumlah selepas bangun sahur tadi masih tidak sempat melelapkan mata seketika. Jumpa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails