Jumaat, Januari 22, 2010

Don't Be Sad @ La Tahzan..

Assalamualaikum. Salam sewangi puisi.

Tahun 2010 yang baru menyingkap tirainya membuka lagenda tersendiri bagi diri ini. Seorang demi seorang sahabat tercinta meninggalkan memorinya dan berangkat menuju destinasi lain yang walaupun dekat tapi sebenarnya jauh terasa. Dalam catatan saya sebelum ini, sahabat sebelah saya berangkat..namun nampaknya seorang lagi sahabat menyusul pergi pun ke tempat yang sama (SMKNS). Tak apalah, saya harap sahabat saya akan gembira sedikit kerana menerima orang lama di sekolah baru.

Tahniah Pn Hajah Abadah Abd Latif dilantik sebagai GKMP di SNS. Sememangnya kak dah sudah lama layak menduduki 'kerusi' itu. "Jadikan dirimu bagai pohon yang rendang di mana insan dapatberteduh.Jangan seperti pohon kering tempat sang pungguk melepas rindu dan hanya layak dibuat kayu api."..dan, "hiduplah seperti lilin menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."

Terima kasih kerana memberi 'Don't be sad' untuk saya. Sememangnya saya cukup bersedih di atas perpisahan ini. Payah untuk mencari sahabat seperti kalian. Insya Allah, saya akan habiskan buku itu secepat mungkin buat mengubat lara di hati.

Sekian, jangan bersedih kerana Allah sentiasa bersama kita. Amin. Jumpa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails