Rabu, Februari 10, 2010

MTQ Peringkat Sekolah. Sehati Sejiwakah Kita Merealisasikan Impian?

Salam pertemuan. Blog 'Sedetik Masa' macam biskut 'chipsmore', sekejap ada sekejap tiada. Tapi, sebagai seorang insan yang diamanahkan oleh Dia di atas dunia ini maka tercetuslah semangat jihad untuk menyemarakkan minda umat Islam. Begitulah kisahnya pada 9.2.2010 semalam tercatat satu peristiwa 'Pertandingan MTQ Peringkat Sekolah'.

Alhamdulillah, setelah sekian lama hasrat dan harapan untuk merealisasikan MTQ akhirnya terlaksana jua. Terima kasih buat rakan-rakan guru yang bersungguh-sungguh membantu dari segi persiapan tempat, p.a system, penghakiman dll. Walaupun usaha kecil nampak semacam remeh saja (bagi sesetengah orang), bagi diri ini dan 'jong kaka panitia' kita merasakan satu kejayaan yang boleh dibanggakan. Mujurlah ada sokongan yang cukup kuat dari pihak pengurusan terutamanya sumbangan 'fulus' untuk hadiah budak-budak.

TETAPI, dalam apa hal pun ada pihak yang setuju dan ada puak yang tidak setuju. Ingatlah kerja buat atas nama 'baca al-qur'an' pasti ada ganjarannya di sisi Dia. Tentulah majlis ini jauh lebih baik dari menganjurkan pertandingan lagu walau lagu patriotik. Sebenarnya susah hendak senangkan hati semua pihak. Ada orang kita ni lebih suka cari berita sensasi. Hal-hal rumahtangga orang jadi keutamaan. Suka sangat berdolak dalih..apabila orang lain buat, semacam ada yang tidak kena. Tak apalah. Terima kasih sahaja.

Aku bekerja pasti bukan kerana dia tapi untuk Dia!!

Sekian, Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails