Rabu, Oktober 28, 2009

Bilalah Nak Sampai 'Bawah Bayu'..

Salam zulkaedah. Semoga kita semua senantiasa di bawah rahmat Ilahi dan keredaanNya. 3-4 hari ini saya tiada teman sebilik, sebantal, sepinggan..jauh 'teman' saya merantau. Negeri Di Bawah Bayu haluannya. Berkhidmat untuk agama dan negara! Menggatal nama tempatnya (harap-harap tidaklah meng***** sebagaimana nama itu).

Jadinya apabila tiada 'teman' sebilik ini rutin harian saya berubah sedikit. Pendek kata kalau biasanya berjalan 25km, hari-hari sebegini berganda laluannya. Banyak persinggahannya. Namun saya ikhlas akan segalanya biarpun penat sedikit. Lebih-lebih lagi umur pun sudah nak masuk 'asar'...terasa penat dan letih.

Di sekolah tempatku diamanahkan, musim peperiksaan sudah bermula. Ibarat juragan membawa muatan, kenalah ber'tumus' menyiapkan segalanya agar sang guru merasa senang, sang murid merasa selesa. Bermula dengan pengambilan soalan di PKG Raja, membilang soalan, menyusun soalan, masukkan ke dalam plastik. Memakaikan 'baju'nya..SEMUANYA kami (bersama Ustazah Nor Azimah) lalui bersama. Semoga Allah swt memberkati kerja buat kita sahabatku.

Apabila penat-penat begini..sukanya kalau dapat melancong ke negeri bawah bayu. Aduhai arjunaku, semoga dapat pulang dengan selamat bersama 'ole-ole' istimewa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails