Isnin, Julai 05, 2010

'SMART STUDY & MIND BASED LEARNING'..

Teknik Memori En. Osman Affan..ILIM Besut
Salam. Lama sungguh rasanya tidak menjenguk rumah 'sedetik masa'ku ini. Memang terasa macam banyak hal yang hendak dikongsi tapi semacam ada kekangan yang tersembunyi setiap kali ingin berdekatan dengan 'sedetik masa'.

Tanggal 2-3 Julai 2010 (Jumaat dan Sabtu), saya dan beberapa guru dijemput dengan segala hormatnya mengisi hujung minggu dengan menghadiri Seminar Smart Study & Mind Based Learning di ILIM, Besut. Saya rasa bertuah kerana dapat mengenali penceramah yang dikira hebatlah. Namanya Saudara Osman Affan (asal Terengganu). Masih muda lagi. Namun ceramah yang hebat dan contoh-contoh Teknik Memori SmartStudy yang baik masih belum dapat saya fokus kerana fikiran bercabang-cabang. Teringat kain baju belum dilipat. Teringat urusan rumahtangga yang belum selesai..maklumlah hari cuti.


Saya harap pihak penganjur boleh memikirkan hari yang sesuai untuk guru-guru yang sentiasa taat dan patuh ini. Ada baiknya cuti hujung minggu itu biarlah berbaki satu hari. Saudara Osman, saya rasa berbaloi kerana masih ingat kaedah akronim, akrostik, audionim anda. Selamat meneruskan perjuangan Teknik Memori.
Jumpa lagi.
**Mak Jah Kata Hang Balik Ikut Utara ( MJKHBIU- warna utama: Kaedah Akrostik) Layari laman web www.OSMANAFFAN.com

Tiada ulasan:

Catat Komen

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails