Sabtu, November 06, 2010

Macam-macam



Bangun weh.. cari ubi kayu!!


Assalamualaikum. Sedetik masa sejentik rasa mulakan pagi anda hari ini dengan penuh keceriaan setelah bermandi hujan beberapa hari. Bukan merungut tetapi sekadar bercerita. Siapalah kita untuk menolak ketentuan Allah SWT. Panas terik pun alhamdulillah, hujan lebat pun alhamdulillah.

Hari ini rasa amat bersemangat kerana 6 gulung skrip akhir tahun pelajar berjaya dilunaskan. Rasanya itulah harga kemerdekaan bagi diri hamba buat meneruskan agenda seterusnya iaitu masukkan markah melalui e-portal SPM. Cuma mengingatkan musim peperiksaan ini rasa terkedu melihat murid-murid kita (sebahagiannya), semacam tidak bersemangat menjawab soalan. Dapat soalan terus lentok.. mereka malas berusaha tapi suka untuk berjaya dengan jalan pintas. Meniru dan memberi tiru. Calon-calon cemerlang selalunya tidak ada masalah, yang bermasalah adalah pelajar atas pagar. Kadang-kadang mereka meniru gunakan handphone. telefon dirampas tapi tidak ada tindakan tegas pihak atasan. Meniru zaman moden.

Ahh, kita sangkutkan di pagar cerita peperiksaan ini. Berhenti sekejap, kena siapkan sarapan pagi. malasnya rasa.... kalau dapoat makan ubi tentu best. Jumpa lagi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails