Jumaat, November 19, 2010

Selamat Hari Raya Aidil Adha, Selamat Bercuti

Salam Aidil Adha. Salam percutian akhiran sanah buat anak-anak semua. Jadikanlah cuti ini sebagai satu tempoh belajar ilmu rumah tangga setelah belajar tanpa hentinya sepanjang tahun 2010. Bagi anakanda Aimann, teruskanlah bersolat hajat memohon kejayaan dalam PMR dengan Dia Yang Maha Pemberi Rezeki..

Tanggal 17.11.2010 seluruh umat Islam di Malaysia menyambut hari raya Aidil Adha 1431H. Sebenarnya negara-negara lain sudah merayakan sehari sebelum itu. Ralat pula ketika mana berpuasa sunat 9 zulhijah banyak negara sudah merayakan aidil adha. Kami anak-anak gemulah Cikgu Hj Muhammad Abdullah berpakat menumbangkan seekor lembu jantan di rumah bonda pada 11 zulhijah. Alhamdulillah, terasa lapang dada ini kerana berjaya melaksanakan tuntutan muakkad bagi hambaNya yang berkemampuan. Saya harapkan agar hati yang senantiasa dibelenggu 'kekotoran' ini sekurang-kurangnya dapat dibersihkan dengan korban itu. Ya Allah, panjangkanlah umur hambaMu ini agar masa dan ruang yang berbaki (sebelum ajal menjemput) dapat melakukan amal salih sepanjang masa. Semoga!

Malamnya pula bertempat di teratak Bonda Hasmah solat hajat diadakan khusus buat adinda Abdul Muqit STPM, Wan Nur Afiqah, Hasan Ali SPM & tidak dilupakan anakanda Nur Insyirah di Melaka. Kami doakan agar kalian semua dapat jawab dengan lancar dan baik pada hari peperiksaan nanti. Ingatlah, Allah swt akan menolong hamba-hambaNya yang berusaha, berdoa dan bertawakal.

Sekadar ini dulu, sebelum berakhir catatan ini saya ingin mengucapkan terima kasih tidak terhingga buat jong sembelih lembu terutama Zainul Abidin Ariffin dan Muhammad Auzan. Tahun depan kita kerjong pula....

Tiada ulasan:

Catat Komen

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails