Sabtu, Mei 14, 2011

SELAMAT MENYAMBUT HARI GURU 2011

Salam.



selamat hari guru 2011


Dua hari lagi negara akan menyambut Hari Guru 2011. Kalau hendak digambarkan perasaan ketika ini saya awal-awal lagi sudah berasa sayu setiap kali menyambutnya. Bagai terkenang-kenang sambutan Hari Guru 2006 ketika bersama ayahanda buat kali terakhir. Apa-apa hal pun kata-kata lagu Pelangi 'Biarku Menjadi Lilin' terasa dekat di hati ini....

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Terangi sekeliling
Dengan diri terbakar
Tak siapa yang sedar
Disaat kegelapan
Rela aku berkorban
Demi satu harapan
Biar masa berlari
Dan kau terus mendaki
Aku tenang disini
dengan sabar menanti
Tanpa dendam dan benci
Andainya kau terjatuh
terluka dan tersungkur
Kurawat biar sembuh
Aku tak kan bertanya
Apakah nanti balasannya
Setiap pengorbanan
Setiap pemberian
Demi satu ikatan
Keikhlasan dihati
Walaupun sering kau ragui
Pada suatu masa
Dan suatu ketika
Akan ketara jua
Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Saat kau kesepian
saat kau kegelapan
Kurela menerangkan
Aku senang begini
dapat terus berbakti
Dengan cara sendiri

Akhir kalam, biarlah saya menjadi orang pertama mengucapkan 'Selamat hari guru' buat semua guru di mana jua anda berada. Terima kasih cikgu-cikgu SK Pusat Jerteh 1975-1978, SR Tengku Mahmud 1979-1980, SMA Khairiah, Kuala Terengganu 1981-1983 dan SMA Sultan Zainal Abidin 1984-1987..jasamu guru akan kukenang selagi hayat dikandung badan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails