Rabu, November 25, 2009

Sekadar Catatan Di Pinggiran

Salam percutian buat warga pendidik seluruh Malaysia, anak-anak didik tercinta. Yang mengambil peperiksaan telaahlah banyak-banyak semoga apa yang kurang sebelum ini dapat diperbaiki, terutama yang SPM dan STPM.

1. Hari Rabu 18.11.2009, keputusan UPSR diumumkan. Tahniahlah kepada anak-anak yang berjaya meraih 5A. Ada yang tidak bernasib baik hanya mendapat 4A 1B atau 3A atau 2A atau 1A atau tiada A menangis hiba. Sabarlah. UPSR baru langkah permulaan. Banyak lagi cubaan di hadapan yang boleh merubah sekalian tindakan. Asalkan jangan putus asa. Bangkit. Cuba buat post mortem "kenapa aku tak dapat??". Selebihnya kita kena redha bahawa Allah swt amat mengetahui apa yang akan berlaku.

2. TAHNIAH buat adinda Rabihah Muhammad sempena hari konvokensyen OUM di PWTC. Kanda tahu adinda banyak berkorban demi mendapat segulung ijazah walaupun sarat mengandung..akhirnya adinda berjaya. Berjaya mendapat ijazah. Berjaya mendapat 'Fatimah Humayraa'. Kalaulah ayahanda ada, sudah pasti dia juga akan gembira setelah onak duri berjaya direntasi.

Sekian dulu. Jumpa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails