Selasa, Ogos 10, 2010

Harapan Ramadan

Syukur alhamdulillah dengan taufiq dan inayahNya, nur dan hidayahNya kita dapat menyempurnakan tuntutan solat tarawih yang istimewanya hanya terdapat dalam bulan yang penuh barakah ini. Malam ini, kami berenam kecuali kakak Nuzul berbondong ke Masjid Haji Ishak, Dengir buat menyempurnakan solat sunat ini. Imamnya budak tahfiz. Bagus bacaannya. Bilalah anakanda saya berpeluang menjadi hafiz?
Ya hannan, ya mannan, ya zal jalali wal ikram..kami mohon terimalah ibadat kami. Teguhkan iman kami. Mantapkanlah aqidah kami. Jadikan kami ini hambaMu yang senantiasa taat dan patuh pada ajakanMu. Lembutkanlah hati kami untuk membuat sekalian banyak kebaikan dan kebajikan. Basahilah lidah kami dengan melantun bahasa al-Qur'an. Malah istiqamah menyebut namaMu yang begitu indah.
Apa yang lebih penting sempurnakanlah ibadat puasa kami tahun ini. Manalah tahu puasa tahun ini yang terakhir buat kami.
Sekadar ini dulu. Kena stand by bangun lebih awal lagi untuk menyediakan sahur buat anak-anak tercinta. Semoga puasa kita nanti bukan puasa yang hanya memperoleh lapar dan dahaga semata-mata.
Yang mengharap keredaanMu- aku yang lemah ini.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails