Khamis, Ogos 12, 2010

Tazkirah

Murid-murid khusyu' mendengar kata bicara..

Semua murid perempuan SMKTM 2010

Ramadan 2, 1431H.. alhamdulillah dengan izinNya saya dapat bersama-sama semua murid dan guru perempuan di Dewan Jubli Emas SMKTM. Sebenarnya, saya tidak pula tahu bahawa saya akan diberi amanah untuk menyampaikan sedikit tazkirah buat budak-budak ini. Memang tanpa persediaan yang cukup rapi saya menyampaikan juga hal-hal yang semakin menular dalam masyarakat hari ini - kelencongan akhlaq remaja.

Bagi saya, kalau dengan budak-budak sahaja rasanya tiada masalah untuk disampaikan. Tapi, bila ada cikgu-cikgu lain saya rasa gayat jugalah maklumlah siapa saya? Saya sekadar manusia biasa. Kadang-kadang kita hendak menyuruh kebaikan @ amar maaruf diri sendiri kena betul dulu. Saya berharap semoga menjadi hambaNya yang terpelihara dari melakukan kemungkaran. Walau bagaimanapun, syukur kepada Allah kerana Misi 1 tahun 2010 berjaya dilaksanakan.

Saya doakan semoga tazkirah ini akan ada kesinambungannya. Sebelum saya mengundur diri, sama-samalah kita meng'ihya'kan Ramadan al-Mubarak dengan amalan sepanjang masa.

Nabi SAW bersabda:
Maksudnya: “Apabila tiba ramadhan; telah dibuka pintu-pintu syurga, telah ditutup pintu-pintu neraka dan dibelenggu syaitan-syaitan” [HR Al-Bukhari: 3277, Muslim: 1079]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails