Jumaat, September 24, 2010

1 Syawal 1431H..

~'Ifwatul Iman, 'Inayatul fasihah, Suami (Termezi) & Hariz Eilman: Eid 2010/1431H~

~Wajah ceria anak-anak tersayang 1 Syawal 1431H~

Ramadan sudah berlalu pergi. Tidak pula saya tahu sejauh mana penerimaan ibadat itu di sisi Allah swt. Doa dan harapan saya agar puasa tahun ini lebih baik dari tahun-tahun lepas. Amin. Kemudian Syawal menjelang pula. Alhamdulillah, raya disambut sederhana tetapi meriah. Melihat anak-anak gembira berpakaian serba baru hati seorang ibu kembang berbunga-bunga sambil berasa amat bersyukur kerana mampu menyediakan pakaian baru hari raya buat anak-anak tersayang.

Begitulah lumrah hidup ini. Yang ada kita sayangi setakat kemampuan..yang sudah tiada kita ingat dalam kerinduan. Usai Solat Eidul Fitri di Masjid Haji Ishak, kami dan beberapa ahli keluarga menziarah maqam ayahanda. Masya Allah, rindunya padamu Pa. Masih terbayang betapa segaknya Pa berbaju Melayu bersampin sedondon di pagi raya. Kemudian kami membersihkan maqam nenda Allahyarhamah Fatimah binti Mohamad (3.8.2003), hampir-hampir terlupa di mana maqamnya. Alahai cucu-cucu bertuah. Demi kesibukan masa sampai sudah lupa bertandang ke kuburan ini. Kuburan insan-insan tersayang. Alfatihah.

Semoga ikatan kekeluargaan kita makin utuh dan teguh. Buang yang keruh ambil yang jernih. Selamat hari raya, maaf zahir batin. Jumpa lagi raya tahun depan sekiranya umur masih ada. Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails