Khamis, Februari 26, 2009

"Beruk! Beruk!! Lari..."

Nampak tajuknya macam kurang ajar saja. Kalau kecik2 dulu tentu sudah kena rotan menyebut kalimat itu. Sebenarnya begini, saya tidak tahu sungguh bahawa jiran bonda saya ada partner seekor 'beruk betino'. Jiran melepaskan 'beruk'nya untuk makan angin setiap sore. Kelmarin, semasa saya dan kekanda Jay menghabiskan waktu petang dengan pingpong, tetiba beruk tu muncul di tepi pagar sambil menuju ke arah kami. Anak-anak yang melihat hal itu bertempik takut. Maklumlah mereka tidak pernah seumur hidup berkawan dengan makhluk berbulu itu.

Hendak dijadikan cerita, di seberang jalan rumah bonda, adik lelaki bongsu and the gang buat aktiviti jual burger. Kebetulan ketika 'beruk' berjalan-jalan itu, ada pelanggan sedang menunggu order burger. Apa lagi, kekanda Jay yang terkejut melihat sang 'be***' itu dengan kuat berkata,"Beruk! Beruk!! Lari..." (ditujukan buat anak-anak sebenarnya). Tapi pelanggan burger tentu dah salah faham. Kami bukannya kata pada mereka. Akhirnya mereka start kereta tak jadi beli burger.

Moral of the story?? Takkanlah kami nak panggil orang dengan nama 'beruk' pulak. Astaghfirullah. Sesungguhnya saya dan kami tiada niat ke arah itu. Wallahu a'lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails