Khamis, November 12, 2009

Semoga Kesabaran Jadi Benteng Kehidupan..Wan Aini!

Semalam 11.11.09, saya berkesempatan ke Hospital Kota Bharu buat menjengah dan menziarah anak murid tersayang Wan Aini (mahasiswa UPSI) yang terpaksa dipotong kedua-dua belah kakinya hingga ke lutut. Saya difahamkan dia terkena sejenis virus yang dikenali sebagai 'virus tikus'. Wallahua'lam. Saya tidak berseorangan sebenarnya. Kami pergi berempat iaitu Hjh Wan Hanisah, Pn Haliza dan Puan Saniah.

Payah saya nak gambarkan perasaan tatkala melihat wajahnya. Terkejut, terharu, tergamam.. bayangkan saya mengenalinya ketika mengajar di tingkatan lima tahun 2006. Murid yang tidak ada perangai. Baik dan berjurus. Entah perasaannya bagaimanalah agaknya. Dari dua kaki jadi tiada kaki. Bahkan sebelah pergelangan tangan kirinya juga terpaksa dipotong. Apa yang tinggal 3 batang jari di sebelah tangan kanan. Masih boleh menulis katanya. Dan, masih lagi boleh menekan 'handphone'..alhamdulillah.

Wan Aini, saya doakan anda tabah menghadapi hidup ini. Ingatlah Allah selalu. Ujian ini sudah amat besar bagi anda. Itu buktinya Allah Maha berkuasa menguji hambaNya. Benarlah "berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul". Semoga tabah. Teruskan pengajian anda hingga ke akar umbi. Tiada kaki bukan bermakna hidup kita sudah permisi.

Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails