Isnin, Januari 31, 2011

Cuti Menggamit Jiwa

Salam sewangi kasturi seharum kemboja. Hari ini saya bercuti. Orang kata cuti ganti tahun baru Cina. Arakian dapatlah sedikit sebanyak meng'update' blog yang kian berkarat dan berkulat ini tanpa info terkini dan menarik.
Harapan saya agar catatan ini nanti sekurang-kurangnya dapat menghilangkan kerinduan peminat-peminat yang seringkali menziarahi 'Sedetik Masa Sejentik rasa'. Usai menghantar anakanda 'Inayatul Fasihah dan 'Ifwatul Iman di SK Tg Mahmud, saya singgah mencari suapan akhbar semasa..dan, belilah makanan pagi sebungkus dua. Maklumlah cuti secara solo ni kenalah bergerak solo. Anak-anak dan Sang Arjuna janganlah jealous. Cutinya saya bukan cuti bersahaja. Sambil-sambil menatap akhbar, jemari ini ligat melayari internet dan mencari bahan-bahan menarik untuk disajikan buat pelajar nanti. Wah..macam bagus saja bunyinya. Tapi, itulah realitinya setakat ini.
Tangan kiri pula aktif mendail nombor telefon rakan-rakan yang anak mereka belajar di Egypt. Khabarnya bantahan, demonstrasi, rusuhan terhadap Mubarak, beribu-ribu banduan terlepas dari tahanan, kekurangan makanan dll mula menerjah rakyat Mesir. Bertanya khabar agar ibu bapa tidak merana memikirkan hal anak-anak. Memang akan memikirkannya..yalah anak kita. Berdoalah semoga semuanya selamat sejahtera dan dilindungi Allah swt di mana sahaja mereka berada.
Nampaknya, saya kena berhenti dulu. Panggilan kain melambai-lambai minta dibelai. Jumpa lagi. Wa'ilalliqa'.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails