Ahad, Ogos 16, 2009

Pergi Tak Kembali - Belasungkawa Asri Rabbani


Salam penghujung Syaaban.

Hujung minggu ini, tidak banyak perkara yang saya dapat lakukan. Kiranya membasuh, menjemur, melipat, menyimpan dll soal kain baju.. tidak dapat dilaksanakan kerana 'nyawa' saya rosak seketika. 'Nyawa' berjenama sharp (lama punya) dan panasonic (baru sikit) terhenti seketika dijangkiti virus H1N1. Pada hemat saya kalau benda lain terhenti saya masih boleh goyang kaki tapi kalau yang ini saya memang risau habis. (Alhamdulillah, hari ini masalah sudah selesai...he he he selamat melipat kain baju ya!!)

Namun sedetik masa ini begitu teringin menterjemahkan satu pemergian insan yang amat lunak suaranya, bagus showmanshipnya..tak lain tak bukan perihal penasyid tersohor tanah air Allahyarham Asri Ibrahim namanya. Saya membesar di jalanan (sambil bawa kereta) dengan alunan suaranya. Siapa kata seorang ustazah tidak boleh berhibur. Boleh dikatakan saya mengikuti perkembangan lagu-lagu nasyidnya. Tapi, Allah swt lebih sayangkan dia. Terkejut saya apabila Kekanda Za maklumkan kembalinya Asri ke pangkuan ilahi (semasa tahlil rumah ma).. Innalillahhi wainna ilaihi rajiun. Semoga Allah tempatkan saudara Asri dalam kalangan hambaNya yang beriman dan bertaqwa. Saya menangis jugalah.

Dengan slogan Hiburan Mendidik Rohani, saya terhibur dengan lagu-lagunya. Suaranya hebat. Semoga isteri dan keluarganya tabah menghadapi dugaan ini.
Alfatihah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails