Isnin, Mac 08, 2010

Bukan Pangkat Yang Jadi Keutamaan

Salam. Saya manusia yang payah hendak marah orang lain. Tapi, kadang-kadang saya manusia biasa perasaan marah, keciwa, geram pasti ada. Sebelum saya meneruskan catatan ini saya sudah maafkan semua kesalahan orang lain terhadap saya. Saya juga berharap orang lain memaafkan salah silap saya selamanya. Amin.

Tadi ada kawan saya bertanya akan perihalnya gred DG48 bagi Guru Cemerlang. Mentang-mentanglah saya pernah memohon GC tahun lepas keputusannya belum maklum lagi..Ada ke patut dia suruh saya isi borang minta DG48 sekolah rendah. Apa jadahnya saya perlu mohon DG48 sekolah rendah setelah sekian lama berkubang di sekolah menengah. Saya tidak kemaruk post 48 sehingga terpaksa mohon biarpun dihanding ke sekolah rendah. Untuk pengetahuan tuan puan post DG48 di sekolah rendah hanya terbuka kepada guru-guru yang menyambung pelajaran yang kemudiannya berkhidmat di sekolah menengah dan ada beberapa syarat lagi. Sila rujuk laman web berkaitan dengan hal ini. kita bercakap mesti ada ilmu. Walaupun bergurau, bagi saya hal itu tidak boleh dibuat bahan gurauan.

Sebenarnya pengisian GC boleh sesiapa sahaja mengisi borang. Boleh! Tapi, bukan semua orang yang mengisi borang itu layak di'observe' atau diselia. Bermakna kalau borang kita lulus tapisan awal mungkin kita berhak diselia oleh Jemaah Nazir. Jadi jangan pandai-pandai menyusun atur kehidupan orang lain demi sebuah DG48. Bagi saya jawatan GC adalah jawatan yang telus untuk diterima pakai. Jangan kata 'kita orang hebat' boleh jadi GC semudah ABC. Kalau dapat alhamdulillah. Kalau tak dapat? Saya jawab kepada nazir yang observe saya.."kalau tidak dapat, saya tetap seperti ini. Berusaha meningkatkan mutu p&p bagi anak-anak didik saya kerana perjuangan kita masih belum selesai kecuali mati yang memisahkan perjuangan itu..."

Ok. Sampai ketemu lagi.Dada berdebar menanti keputusan spm 11 mac ini.

1 ulasan:

  1. Jangan tak insaf, mana ada orang yang tetap senang, gembira bila kita naik, kecuali anak dan isteri. itupun sgt sikit. T

    BalasPadam

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails