Ahad, November 02, 2008

Jua Doa Buat Budak-budak 5 al-Khawarizmi

Salam peperiksaan buat anak-anak didikku di 5KH. Melihat usaha anda setakat ini, saya masih tidak berpuas hati. Sungguh tidak puas hati. 'Puas hati'diukur dari mata kasar berdasarkan keputusan peperiksaan, jua latihan berterusan yang tidak konsisten. Sekali ketuk sekali masuk...Alahai 5 Kh.. SPM tinggal beberapa hari lagi, anda masih khayal dalam dunia yang entah apa-apa itu.

Biarlah saya seru satu persatu nama-nama bertuah yang menghuni dunia 5KH.Harap-harap anda yang terbaca catatan ini sedar bahawa anda senantiasa dalam ingatan saya. Siang malam.Ada 9 putera dan 14 puteri. Di sebelah kanan meja guru ada nama Hirman, Din, Nizam, Aiman, Syahidin, Hisyam, Zukiman, Safwan, Azraie..Barisan puteri pula saya mulakan dengan Bazilah, Zulaikha, Siti Zaharah, Haslinda,Hanis, Akmal (tgh khayal sekarang), Farzila, Nadia, Mukhlisa, Kazimah, Safawati, Idayah, Hidayah dan Auni.

Saya sentiasa doakan kejayaan kalian.Pada setiap waktu solat berlabuh..setiap kali itulah saya mendoakan kebahagiaan, kejayaan buat kalian. Tidak pernah sepunyit pun saya merasa jemu menyampaikan ilmu untuk kalian. Cuma, kalian yang tidak dapat membezakan antara harapan seorang guru dengan 'paksaan'. Semoga bunga-bunga kejayaan mengiringi hidup kalian di dunia dan akhirat. Ingat!! Jalan mesti ke depan, bukan ke belakang.

Wassalam. Usaha + Doa + Tawakal = Kejayaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mungkin Anda Juga Minat

Related Posts with Thumbnails